Педагогічне есе
Складається враження, що я народилася педагогом, тому що більше варіантів з вибором професії не було. Пам’ятаю, що ще у років 4-5 хотіла відвідувати школу, але мама все говорила, що у мене немає портфеля, тому мене не приймуть. Одного разу я зібрала в кошик зошити, взяла ручку і пішла в школу. Була велика перерва. Вчителька підготовчої групи Євдокія Степанівна запитала, чого я прийшла. Я сказала, що хочу вчитися і швиденько показала свої знаряддя праці. Вона перевірила наявність приладдя і, з посмішкою на обличчі, повідомила, що у школі пишуть ручкою із синім стержнем, а у мене була ручка із зеленим стержнем. Тому я змушена була вернутися додому. Зразу ж чутка про моє відвідування школи донеслась до мами, і вона на наступний день приготувала все необхідне приладдя. Так я неофіційно ходила до школи цілий рік.
Всі шкільні канікули я гралася із сусідськими дітьми в школу, де я виконувала роль –
Вчителя. Давала завдання, оцінювала, робила записи в щоденник. Дуже любила
математику та фізичну культуру. Не роздумуючи після школи вступила до
педагогічного училища на факультет «Дошкільне навчання», хоча десь ще в душі
була мрія бути вчителем математики (брала матеріали для підготовки до вступу на
фізмат), але не було впевненості в своїх силах. Ось тут занижена самооцінка
зіграла роль...
Зараз не шкодую про обраний варіант навчання, хоча працюю
не з дітьми дитячого садочку, а з підлітками. В цій роботі є теж багато чого
цікавого. Основне завдання - виховати
Людину, враховуючи індивідуальні особливості учня та середовище в якому виховувалась
дитина.
Завдання сучасної системи виховання, які випливають із
суспільних потреб сьогодення, полягають у реальному переході до педагогічної
творчості та індивідуального впливу, у переорієнтації учнівських і педагогічних
колективів на подолання авторитарно-командного стилю у ставленні до учнів.
Пріоритетним стає гуманістичне виховання – створення умов для цілеспрямованого
систематичного розвитку людини як суб’єкта діяльності, особистості, індивідуальності. Основною
умовою гуманістичного, а значить успішного виховання є співпраця педагога, учня
та батьків, які разом створюють гармонійне виховне середовище.
Немає коментарів:
Дописати коментар